Kraken: "wereldwijde bereik Super Bowl niet genoeg voor crypto ads"
Femke Wassink
Leestijd: 2 minuten
De Super Bowl trekt sinds 2010 jaarlijks meer dan 100 miljoen kijkers. Crypto exchange Kraken heeft echter geen interesse om te adverteren tijdens dit "Amerika evenement".
Amerikaans gecentreerd evenement
Vandaag is het tijd voor de jaarlijkse Super Bowl LVIII. Binnen de crypto gemeenschap gaan er geruchten dat er ook dit jaar geen crypto advertenties zullen verschijnen.
De directeur van crypto exchange Kraken suggereert echter dat de Amerikaans-gecentreerde focus van het evenement botst met hun wereldwijde plannen.
Larry David betuigt spijt van promotie FTX
Tijdens de Super Bowl van 2022 viel vooral de inmiddels ter ziele gegane crypto exchange FTX op als grote adverteerder. Komiek Larry David stond daarbij in de hoofdrol.
Recent zegt David spijt te hebben van zijn deelname aan de promotie van FTX. Hierbij moedigde hij kijkers aan om "de volgende grote zaak niet te missen".
Overgang in crypto adverteren
In een recent rapport benadrukte Mayur Gupta van Kraken dat er een overgang in crypto adverteren gaan de is. Weg van het genereren van hype naar het opvoeden van het publiek.
"Als de laatste golf ging over hype en FOMO, moet deze geworteld zijn in educatie en bewustzijn voor de substantie en ware waardepropositie van crypto. Dit als een beweging die financiële vrijheid en inclusie zal brengen."
Bovendien zegt Gupta dat de Super Bowl voornamelijk een Amerikaans publiek bedient. Hij voorziet dat de volgende golf van crypto gebruikers uit de hele wereld komen.
Dat suggereert dat ze de voorkeur geven aan evenementen met globale aantrekkingskracht.
"De Super Bowl is een op de VS gericht evenement. De volgende golf van crypto gebruikers zal van over de hele wereld komen, niet alleen uit de Verenigde Staten."
Federale overheid wil kijkerspubliek vergroten
Ondertussen meldde media dat de Amerikaanse federale overheid werkt aan het vergroten van het wereldwijde kijkerspubliek van de Super Bowl dit jaar.
De wedstrijd zal naar verluidt in 190 landen worden uitgezonden. Buitenlandse Zaken helpt bij het organiseren van kijkfeesten op 30 locaties in het buitenland.
Volgens data heeft de Super Bowl sinds 2010 elk jaar meer dan 100 miljoen kijkers bereikt.
Ook ETF ads niet op Super Bowl
Er was speculatie dat sommige vermogensbeheerders zouden overwegen te adverteren voor het Super Bowl publiek. Dit na de goedkeuring door SEC van 11 spot Bitcoin ETF's.
's Werelds grootste vermogensbeheerder BlackRock heeft naar verluidt geen advertentie slots veiliggesteld voor zijn spot Bitcoin ETF product.
Vermogensbeheerder VanEck deelde onlangs op X dat het positief zou zijn om dit jaar geen crypto advertenties te zien in de Super Bowl.
Plezier en humor als belangrijkste thema
Tijdens de Super Bowl LVII in 2023 waren crypto advertenties ook duidelijk afwezig. Dit was de eerste wedstrijd na faillissementsaanvragen van verschillende crypto bedrijven.
Volgens Paul Hardart van de Stern School of Business van New York University zullen "plezier, humor en entertainment" waarschijnlijk het thema zijn voor Super Bowl LVIII ads.
Dit vind je misschien ook leuk
Gedeeltelijke lancering EigenLayer op Ethereum mainnet
Redactie
Leestijd: 2 min
EigenLayer is live op het Ethereum mainnet. Diverse cruciale functies staan gepland voor later dit jaar. Het is een revolutionaire stap richting restaking op het Ethereum netwerk.
Bitcoin fees overtreffen Ethereum voor 3 dagen op rij nu halvering nadert
Redactie
Leestijd: 2 min
Met de Bitcoin halving op komst halveert ook de fee van 6.25 BTC naar 3.125 BTC. Voor de derde dag op rij zijn de transactiekosten van Bitcoin hoger dan die van Ethereum.
Bitcoin halvering 2024 is een feit
Femke Wassink
Leestijd: 2 min
Het vierde halvering evenement in de geschiedenis van Bitcoin is een feit. De beloning voor miners is hiermee gehalveerd van 6.25 BTC naar 3.125 BTC per gemijnd blok.