Crypto platformen geven miljoenen uit voor Super Bowl advertentie
admin
Leestijd: 2 minuten
Twee crypto platformen geven miljoenen uit voor een Super Bowl 2022 advertentie. Crypto.com en FTX zijn samen goed voor een bedrag van ,5 miljoen.
Crypto en FTX
Crypto.com heeft een Super Bowl advertentie gekocht van NBC. Ook de advertentie van FTX wordt op 13 februari uitgezonden.
Volgens de media heeft Crypto.com ,5 miljoen betaald voor een sport van 30 seconden. Dat is één miljoen meer dan wat CBS vorig jaar vroeg.
In november betaalde het platform ook al miljoen voor een deal. De komende 20 jaar gaat het Staples Center in Los Angeles door het leven als de Crypto.com Arena.
Miami Heat
Ook FTX loopt niet achter en deelt mee in deze trend. Het platform spendeert miljoen aan een reclamespot tijdens de Super Bowl van 2022.
Eerder dit jaar heeft ook dit platform een deal gemaakt. FTX betaalde miljoen voor Miami Heat.
Advertentiebeleid
Cryptocurrency bedrijven tonen steeds meer belangstelling voor advertenties. Daartoe heeft Facebook en Google zijn advertentiebeleid aangepast.
Meta heeft zijn advertentiemogelijkheden voor de activa klasse uitgebreid. Dat terwijl cryptocurrency advertenties hun comeback maken op Google.
Sommige regelgevers hanteren een streng beleid voor crypto promotie in de media. De Britse reclame code commissie heeft recent de fan tokens van Arsenal opgerold.
Dat gebeurde na het verbreken van de gedragscode. Ook heeft het 7 crypto advertenties verboden. Dit omwille van misleidende promoties. Verwacht wordt dat toezichthouders met nieuwe richtlijnen komen.
Zelfregulering
In India heeft de Blockchain and Crypto Assets Council de advertenties een gestandaardiseerde zelfregulering toebedeeld. Totdat er een kader is opstelt.
Canada heeft hier nog sneller op ingespeeld. In september heeft de IIROC al promotie richtlijnen voor cryptocurrency platforms uitgevaardigd.
Legitieme zorgen
Met zoveel ruimte zijn er legitieme zorgen rondom crypto advertenties. Dat laat Kathy Kraninger weten. De voormalig directeur van het Consumer Financial Protection Bureau in de Verenigde Staten zegt:
“Veel van deze advertenties zijn ontworpen om FOMO te creëren. Terecht, want de crypto ruimte is een zeer dynamische plaats met veel mogelijkheden. Het is wel belangrijk om te onthouden dat FOMO vaak bijdraagt aan fraude. Dit omdat het consumenten en investeerders dwingt tot het nemen van snelle beslissingen.”
Dit vind je misschien ook leuk
SEC onder vuur: rechter betwijfelt juistheid van DEBT Box rechtszaak
Redactie
dec. 2, 2023Leestijd: 2 min
Ontwikkelingen in de rechtszaak van de SEC tegen DEBT Box. Rechter Robert Shelby stelt serieuze vragen over de nauwkeurigheid van de beweringen van de SEC.
Europese Unie zet grote stap in AI regulatie
Femke Wassink
dec. 9, 2023Leestijd: 2 min
Op vrijdag 8 december bereikten onderhandelaars van het Europees Parlement en de Raad een voorlopige overeenkomst over de regels voor het gebruik van kunstmatige intelligentie.
Google rolt GPT-4 killer Gemini uit
Femke Wassink
dec. 7, 2023Leestijd: 2 min
Google Gemini is hier en de uitrol is een feit. Het AI-model van Google is naar verluidt slimmer en krachtiger dan GPT-4 van OpenAI en biedt ook meerdere functies.