Gucci accepteert crypto betalingen in Amerikaanse winkels
Admin
Leestijd: 2 minuten
High-end modelabel Gucci begint eind van de maand met het accepteren van crypto betalingen. Dat geldt voor 5 van zijn modewinkels in de Verenigde Staten.
Uitrol naar 111 vestigingen
Het luxe modemerk rolt de service later uit naar al zijn 111 vestigingen in Noord-Amerika. De Web 3 inspanningen van Gucci bereiken daarmee hun hoogtepunt.
Het merk begint met het accepteren van 12 cryptocurrencies in een aantal selecte winkels. Voor de toekomst staat een bredere uitrol op het programma.
12 cryptocurrencies
Gucci accepteert 12 cryptocurrencies in zijn vestigingen. Waaronder Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Shiba Inu en Dogecoin. Ook worden nog eens 5 Amerikaanse dollar stablecoins toegevoegd.
Betalen met cryptocurrencies is mogelijk in een selecte groep winkels. De pilot locaties bevinden zich in New York, Los Angeles, Miami, Atlanta en Las Vegas. Klanten ontvangen een QR-code waarmee zij via hun wallet betalen.
Training in crypto en Web3
Gucci medewerkers krijgen een training en een opleiding over crypto valuta en NFT. Ook Web3 wordt meegenomen in de cursus. Dit ter voorbereiding op de lancering.
Gucci lanceert in februari een Web3 adoptie spree met twee NFT collecties. Dit betreft de "Super Gucci" collectie in samenwerking met speelgoed merk Super Plastic.
De "Gucci Grail" collectie van maart is gericht op eigenaren van bestaande blue chip NFT projecten. Zoals Bored Apes, Pudgy Penguins en World of Women.
NFT film Aria
De eerste NFT is een film van 4 minuten met de titel Aria. De film is geïnspireerd op de gelijknamige kledingcollectie. Deze wordt in juni 2021 voor 25.000 dollar verkocht.
De verkoop vindt plaats binnen een online veiling. Deze wordt georganiseerd door veilinghuis Christie’s. In februari breidt Gucci uit naar Web3. Dat doet het high-end modemerk met de aankoop van virtueel land in The Sandbox.
Daarin wordt een virtuele retail ervaring ontwikkeld. Deze weerspiegelt de Vault e-store. Gucci Vault is een online concept store die de aanwezigheid van het merk vertegenwoordigd in de Metaverse.
Dat doet het merk met een gecureerde selectie van zeldzame vintage Gucci items.
Bulgari en Louis Vuitton
High-end merken duiken in de wereld van crypto en Web3. In maart begint Off-White met het accepteren van 6 cryptocurrencies in winkels in Parijs, Milaan en Londen.
Off-white is voor het grootste deel eigendom van LVMH. Het brengt in het verleden ook NFT uit onder de merken Hennessy, Bulgari en Louis Vuitton. LVMH heeft ook een luxe horlogemerk.
Hublot brengt een gelimiteerde collectie uit die alleen gekocht kan worden met Bitcoin. Het merk werkt op dit moment samen met Ledger. De aanbieder van cold wallets lanceert in februari het gelimiteerde horloge Ledger Nano X.
Luxe horlogemerken
Ook horlogemerken Franck Muller en Norgain accepteren cryptocurrencies. Net zoals modelabel Philipp Plein. Zelfs autodealers accepteren digitale activa voor high-end voertuigen.
Het luxueuze fitnessbedrijf Equinox Group aanvaard sinds 3 mei crypto betalingen. Dat doet het bedrijf binnen zijn clubs in New York City. Een jaarabonnement kost 1,4 Ethereum of $4.044.
Dit vind je misschien ook leuk
Gedeeltelijke lancering EigenLayer op Ethereum mainnet
Redactie
Leestijd: 2 min
EigenLayer is live op het Ethereum mainnet. Diverse cruciale functies staan gepland voor later dit jaar. Het is een revolutionaire stap richting restaking op het Ethereum netwerk.
Bitcoin fees overtreffen Ethereum voor 3 dagen op rij nu halvering nadert
Redactie
Leestijd: 2 min
Met de Bitcoin halving op komst halveert ook de fee van 6.25 BTC naar 3.125 BTC. Voor de derde dag op rij zijn de transactiekosten van Bitcoin hoger dan die van Ethereum.
Bitcoin halvering 2024 is een feit
Femke Wassink
Leestijd: 2 min
Het vierde halvering evenement in de geschiedenis van Bitcoin is een feit. De beloning voor miners is hiermee gehalveerd van 6.25 BTC naar 3.125 BTC per gemijnd blok.